اینجا هستیدSkip Navigation Links
🔻 باید تمامی ذی‌نفعان سهم خود را در توسعه‌ی شرکت مخابرات ایران پرداخت کنند. 🔻 باید تمامی ذی‌نفعان سهم خود را در توسعه‌ی شرکت مخابرات ایران پرداخت کنند. (تعداد بازدید : 738)


🔹 سندیکا و اتحادیه‌ی صنعت مخابرات ایران معتقدند که بار تامین منابع برای حل مشکل شرکت مخابرات ایران نباید تنها بر دوش مردم باشد و سبد منابع برای رفع مشکلات مالی این بنگاه باید توسط هر سه رکن مثلث مردم، سهامداران بنگاه و دولت تامین شود.

مهندس فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران و دکتر داود ادیب، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگوی مشترک با خبرنگار سیتنا، اظهار داشتند: در ابتدا باید قبول کنیم که طی سال‌های گذشته در شرکت مخابرات ایران توسعه‌ی مطلوب انجام نشده است، لذا هم مردم نتوانستند از سرویس‌های کمی و کیفی مناسب برخوردار شوند و هم بهره‌بردار شبکه نتوانسته است وارد سودآوری شود و استهلاک شبکه را جبران نماید.
ایشان ادامه دادند: زمانی که منابع مالی اندک باشد، نوسازی شبکه میسر نیست و در نتیجه‌ی آن، هم کیفیت سرویس پایین می‌آید و هم شبکه پاسخگوی نیاز مردم نیست و هم دخل و خرج بنگاه سازگاری ندارد و در نهایت خود بنگاه هم به سمت بی ثباتی می رود و مجموعه های وابسته به بنگاه مانند پیمانکاران، تولیدکنندگان و بهره برداران نیز با مشکل مواجه می شوند.
نمایندگان این دو تشکل تخصصی حوزه‌ی مخابرات کشور، خاطرنشان کردند: باید با اقدام مدبرانه، کمبود و کاستی‌های این بنگاه به حداقل ممکن کاهش یابد و بعد از آن توسعه‌های درخور شان مردم و مشترکان صورت پذیرد که برای این اقدام، نیاز به منابع از جنس سرمایه در گردش است تا با بهره از این منابع، توسعه و بازسازی صورت پذیرد.
رستگار و ادیب، ادامه دادند: برای تامین این منابع باید هم مردم به عنوان مصرف کنندگان سرویس و خدمات، هم سهامداران بنگاه و هم دولت کمک کنند؛ چراکه مخابرات حوزه ای استراتژیک و امنیتی و پیشران توسعه در سایر بخش هاست و رفع مشکل این بنگاه کمک همه ذی‌نفعان را می‌طلبد.
ایشان تاکید کردند: بار تامین منابع برای حل مشکل مخابرات نباید تنها بر دوش مردم باشد و لذا تمام ارکان این مثلث باید برای رفع مشکل به تفاهم برسند.
رستگار و ادیب در پایان پیشنهاد دادند که تشکل‌های بخش خصوصی حوزه‌ی مخابرات هم آمادگی کامل دارند تا برای تحقق این هدف به وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات یاری رسانند تا با تدوین برنامه‌ی چندین ساله و نه کوتاه مدت، مشکل این بنگاه رفع شود.



تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
نظرات:


تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت مخابرات ایران می باشد